Jump to content

Welcome to our forums!

Sign In or Register to gain full access to our forums. By registering with us, you'll be able to check out the latest prizes & competition, discuss, share and private message with other members of our community.

Toggle shoutbox Comper's Chit-Chat

To avoid any spamming, we have decided to remove some categories that is no longer being used. Hopefully this would make it easier for compers to focus on the contest info and improve the site loading time.
@  Contest : (29 July 2014 - 01:54 AM) saya pun melapas gak no 105.
@  Iswara96 : (28 July 2014 - 11:45 PM) melepas RM1000 dr Red Bull. SMS no #111 utk jam terakhir hadiah Bonus.
@  Iswara96 : (27 July 2014 - 04:44 AM) hari ni last puasa esok dh nak raya. selamat Hari Raya Aidilfitri. Maaf zahir n batin.
@  Iswara96 : (26 July 2014 - 05:27 AM) haha. mesti ngah bz wat 'slogan'tu. huhuhu
@  Maizah Mohd : (25 July 2014 - 11:49 AM) :geek:
@  Iswara96 : (23 July 2014 - 04:48 AM) hehe time nk raya mesti ada promosi. dh agak mesti Astro. terimakasih @contest
@  Contest : (22 July 2014 - 06:52 PM) http://whocallsme.co...aspx/0341457200
@  Contest : (22 July 2014 - 06:51 PM) @iswara  whocallsme.com/Phone-Number.aspx/0341457200
@  Iswara96 : (22 July 2014 - 03:55 PM) #03-41457200 no sape ni. Call balik x de respon. Tq.
@  Mrs Zara : (22 July 2014 - 02:17 PM) @arandelle Oh banyak tu..tahniah.
@  arandelle : (22 July 2014 - 01:04 PM) @Mrs Zara Sy kena check balik. Sy menang Rm300
@  Mrs Zara : (22 July 2014 - 10:44 AM) @4zi http://www.dutchlady...e=jomblkkampung
@  Mrs Zara : (22 July 2014 - 10:43 AM) @arandelle Sy dah lama dapat baucer rm100 untuk peraduan #JanjiSihat.
@  zuss : (22 July 2014 - 05:19 AM) https://www.facebook...?type=1
@  zuss : (22 July 2014 - 05:17 AM) https://www.facebook...&type=1
@  Iswara96 : (22 July 2014 - 05:07 AM) tahniah arandelle
@  zuss : (22 July 2014 - 04:47 AM) https://www.facebook...&type=1
@  zuss : (22 July 2014 - 04:46 AM) https://www.facebook...?type=1
@  arandelle : (22 July 2014 - 12:21 AM) @4zi peraduan Dutch lady & Mesra Petronas bermula 15 Julai
@  arandelle : (22 July 2014 - 12:03 AM) Contest paddlepop http://www.paddlepop...si/default.aspx
@  4zi : (21 July 2014 - 12:46 PM) Peraduan jom balik kg anjuran siapa....dh tutup lum cntz ni?
@  arandelle : (21 July 2014 - 12:09 PM) Nak tanya saya ada menang NESTLÉ #JanjiSihat Contest ada sesiapa dah terima hadiah?
@  arandelle : (21 July 2014 - 12:04 PM) Alhamdulillah dapat panggilan dari Dutch Lady menang hadiah mingguan Peraduan Jom Balik Kampung. Jom sertai Peraduan Bonanza 2014 sambil menjana pendapatan http://bit.ly/1nXX9Ez
@  Iswara96 : (19 July 2014 - 04:40 AM) borang dettol htr 1 je. itupun dh masuk minnggu akhir. alhamdulillah
@  Iswara96 : (19 July 2014 - 04:39 AM) tahniah mrs zara. h
@  Mrs Zara : (18 July 2014 - 03:02 PM) @Iswara96 Beli banyak ke Dettol?
@  Mrs Zara : (18 July 2014 - 03:01 PM) Contest Glade borang ada dekat Mydin..tarikh tutup 31 Julai 2014.
@  Mrs Zara : (18 July 2014 - 02:54 PM) Alhamdulillah rezeki jumaat, weekly winner peraduan sms misedaap, peraduan jom balik kampung Dutch Lady dengan contest perodua sempena Father's Day.Rezeki selepas ditimpa musibah anak tak sihat.Harap kawan-kawan juga berjaya.
@  Mrs Zara : (18 July 2014 - 02:52 PM) Al Fatihah dan salam takziah bt krew dan penumpang MH17.
@  zuss : (18 July 2014 - 05:44 AM) http://www.euro-atla...41ae2092cca1348
@  Iswara96 : (18 July 2014 - 05:01 AM) sedih krana pesawat mas ditembak jatuh.
@  Iswara96 : (18 July 2014 - 05:00 AM) gembira krana dpt call dr dettol menang baucer RM50.
@  Iswara96 : (18 July 2014 - 04:59 AM) gembira n sedih utk semlm nye cite. gembira kerana krew sunlight dtg ke rumah
@  arandelle : (17 July 2014 - 06:35 PM) Maklumat Peraduan Bonanza 2014 http://bit.ly/1nyVjFp
@  AzizMostafa : (17 July 2014 - 03:12 PM) Discover Malaysian History @ Culture with Jawi http://www.cias.kyot.../eng/index.html
@  arandelle : (17 July 2014 - 02:58 PM) Sertai peraduan Bonanza 2014 hadiah antara hadiah kereta Proton Preve & Persona untuk maklumat bit.ly/1nyVjFp
Untuk menyertai http://bit.ly/WealthyTune
@  zuss : (17 July 2014 - 02:20 PM) http://www.stopmissingout.com.my/
@  gunsie : (17 July 2014 - 09:42 AM) http://JobandPay.com/?id=62156
@  Firdaus Azhar : (17 July 2014 - 03:33 AM) https://www.winadrea...pes=og.shares   hadiah rumah dari hong leong
@  Contest : (15 July 2014 - 06:54 PM) http://redbull.com.my/tiktok/
@  itikpaq : (14 July 2014 - 08:26 AM) dekat fb fair&lovely
@  azman_idris : (13 July 2014 - 12:51 AM) http://www.PlugInPro...1/giveaway.html
@  azman_idris : (13 July 2014 - 12:49 AM) http://7d1635pa-gf31....clickbank.net/
@  azman_idris : (13 July 2014 - 12:48 AM) http://4bca21nd2ko6w....clickbank.net/
@  Contest : (12 July 2014 - 10:19 AM) https://www.facebook...659651237461566
@  zuss : (09 July 2014 - 12:46 PM) http://www.mymesra.c...pl=2011_article
@  zuss : (09 July 2014 - 12:44 PM) http://www.shell.com...in-contest.html
@  shahida : (09 July 2014 - 07:48 AM) @itikpaq peraduan seri aidilfitri tu nk tgk kat mana?
@  shahida : (09 July 2014 - 07:47 AM) dorg tulis nescafe white coffee kan? saya pun dh kompius...hehehe... yg saya dah hantar saya buat A,B,C
@  Iswara96 : (09 July 2014 - 05:25 AM) ada peraduan baru dr Red Bull 'Kemenangan TikTok SMS Raya' Ada hadiah wang tunai berjumlah RM80k bermula 15 Julai. Kat laman webnya belum ada info. http://www.redbull.com.my
@  zuss : (08 July 2014 - 08:52 PM) https://www.facebook...&type=1
@  zuss : (08 July 2014 - 08:51 PM) https://www.facebook...?type=1
@  zuss : (08 July 2014 - 08:49 PM) https://www.facebook...&type=1
@  Contest : (08 July 2014 - 03:30 PM) https://www.facebook...elevant_count=1
@  Contest : (08 July 2014 - 03:30 PM) tadi dh beli nescafe kopi latte tin, esok ingat nak hntar lah 1 lagi.
@  Mrs Zara : (08 July 2014 - 03:00 PM) Oh sempat lagi kan hantar penyertaan.
@  Contest : (08 July 2014 - 01:17 PM) sbb saya pilih A,B,B
@  Contest : (08 July 2014 - 01:17 PM) rugi 1 penyertaan contest milo tu, nanti ingat nk hntar lagi lah.
@  Mrs Zara : (08 July 2014 - 11:33 AM) @itikpaq Betul dah tu jawapan kamu.. harap ada luck ye.
@  Mrs Zara : (08 July 2014 - 11:27 AM) Sy menang baucer pelancongan tempat ketiga Fair & Lovely.
@  Mrs Zara : (08 July 2014 - 11:27 AM) Ipoh White Coffee tgk dekat tin sama je mcm yang lain ada tulis minuman kopi :)
@  Contest : (08 July 2014 - 09:34 AM) cubalah call nestle, nanti jawapan share sini sama..hehe
@  itikpaq : (08 July 2014 - 09:01 AM) https://apps.faceboo...eri_aidilfitri/
@  itikpaq : (08 July 2014 - 08:59 AM) sapa dah join peraduan seri aidilfitri..5oo penyertaan terawal dpt hadiah
@  itikpaq : (08 July 2014 - 08:58 AM) kalau telefon nestle..tanya boleh tak??haha\
@  itikpaq : (08 July 2014 - 08:57 AM) saya buat a,b,c alamak..silap ka?
@  Contest : (08 July 2014 - 08:51 AM) White Coffee (kopi putih) kira kopi jugak ke.
@  shahida : (08 July 2014 - 07:41 AM) saya buat A,B,C
@  Contest : (07 July 2014 - 01:05 PM) http://www.pos.com.m...t1Malaysia.aspx
@  Contest : (07 July 2014 - 12:55 PM) https://www.facebook...154378858625457
@  Contest : (07 July 2014 - 12:47 PM) Saya pilih A, B, B,
@  itikpaq : (07 July 2014 - 11:58 AM) apa jawapan peraduan milo ya?
@  azman_idris : (05 July 2014 - 11:13 PM) http://allsolutionsn...0/moremoney.htm
@  azman_idris : (05 July 2014 - 11:12 PM) http://www.earnmoney2U.com
@  azman_idris : (05 July 2014 - 11:12 PM) http://www.PlugInPro...1/giveaway.html
@  Contest : (04 July 2014 - 12:48 PM) *Nescafe ipoh white coffe tin 24oml
@  Contest : (04 July 2014 - 12:47 PM) white coffe dikira tin kopi nesacafe 240ml jugak ke?
@  Contest : (04 July 2014 - 12:47 PM) Nak tanya, yng peraduan milo tu jawapan soalan 3 dia apa ?
@  Contest : (04 July 2014 - 12:46 PM) http://www.nestle.co...contestform.pdf
@  Iswara96 : (03 July 2014 - 04:17 AM) selamat datang. macam2 ada.
@  Contest : (02 July 2014 - 10:49 AM) https://www.facebook...41574407&type=1
@  itikpaq : (02 July 2014 - 09:13 AM) hai..saya masih bru nak jinak-jinak menyertai peraduan..seronok tgk kwn2 dpt hdiah hehe..tp xtau peraduan apa yg ada
@  Contest : (01 July 2014 - 07:42 PM) https://www.facebook...elevant_count=1
@  Contest : (01 July 2014 - 07:35 PM) http://wecareweserve.org/cerpen/
@  Contest : (01 July 2014 - 07:29 PM) https://apps.faceboo...onia_bag_me_up/
@  Contest : (01 July 2014 - 05:52 PM) https://www.facebook...9450754/?type=1
@  Contest : (01 July 2014 - 05:52 PM) :notfair:  :notfair:
@  chopperman : (01 July 2014 - 05:31 PM) hehe.. cadangan dtolak..
@  azman_idris : (01 July 2014 - 03:20 AM) http://JobandPay.com/?id=17758
@  azman_idris : (01 July 2014 - 03:19 AM) http://allsolutionsn...0/moremoney.htm
@  azman_idris : (01 July 2014 - 03:18 AM) http://www.earnmoney2u.com
@  Contest : (30 June 2014 - 12:08 PM) :ph34r:
@  Contest : (30 June 2014 - 12:07 PM) :rock:  :rock:
@  Contest : (30 June 2014 - 12:06 PM) Saya ingin mencadangkan setiap user yang log in ke forum ini dibayar RM10 sekali log in. Harap cadangan ini dipertimbangkan. :rock:
@  Contest : (30 June 2014 - 12:02 PM) http://my.melvita.co...,9663,97748.htm
@  Contest : (30 June 2014 - 11:11 AM) https://www.facebook...elevant_count=1
@  chopperman : (30 June 2014 - 09:58 AM) Hi guys, to avoid any spamming, we decided to remove some of the category that is no longer being used. Hopefully this would make it easier for everyone to focus on the category & expedite the forum loading time.

If you have any suggestion or feedback, feel free to share it with us ya.

Enjoy forumming & chit-chatting! :)
@  azman_idris : (29 June 2014 - 02:27 PM) http://www.earnmoney2u.com
@  azman_idris : (29 June 2014 - 02:26 PM) http://allsolutionsn...0/moremoney.htm
@  Contest : (29 June 2014 - 12:54 PM) https://www.facebook...427314370880039

Photo
- - - - -

[JOIN] PERTANDINGAN KAWAD KAKI


  • Please log in to reply
No replies to this topic

#1 longlivemusic

longlivemusic

    Fellowship Comper

  • Exclusive Member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 7,139 posts

Posted 10 March 2008 - 11:08 AM

[attachment=0]untitled19.JPG[/attachment]

TITLE: [JOIN] PERTANDINGAN KAWAD KAKI
PRIZE: xxx
DEADLINE: 25 Mei 2008.
WEBSITE/URL: http://www.mybbkul.o...Rules-Drill.pdf

DESCRIPTION:
PERTANDINGAN KAWAD KAKI Peraturan-peraturan Pertandingan 1. PENYERTAAN 1.1. Pertandingan ini hanya terbuka kepada Kompeni-kompeni yang telah berdaftar dengan Jabatan Pendaftaran Persatuan (Registrar of Societies) sebagai cawangan di bawah naungan pertubuhan induk Briged Putera Malaysia. 1.2. Setiap Kompeni hanya dibenarkan menghantar satu pasukan sahaja. 1.3. Peserta-peserta dan komander mestilah peserta Pesta. 1.4. Setiap pasukan mesti disertai oleh seorang (1) komander dan dua belas (12) atau lima belas (15) orang ahli. 1.5. Hanya ahli dalam lingkungan 12-19 tahun (ahli Senior Section) pada 1 Januari 2008 dibenarkan menyertai pertandingan kawad. Pengawai Tidak Bertauliah (NCO) dalam pasukan kawad haruslah tidak melebihi pangkat komander. Staf Sarjan dibenarkan mengambil bahagian sebagai komander pasukan. 1.6. Pegawai dan Primer tidak dibenarkan menyertai pertandingan. 1.7. Tarikh tutup menghantar borang penyertaan Pesta 2008 Competitions Entry e-Form adalah pada 31 Mac. 2008. Sila hantar senarai nama ahli-ahli pasukan dengan menggunakan borang Pesta 2008 Competition Team Information e-Form sebelum 25 Mei 2008. Email semua borang-borang atau pertanyaan kepada george@bbmalaysia.org. 2. PUSINGAN AWAL 2.1. Tiada pertandingan pusingan awal perlu dijalankan, jika pasukan bertanding hanya sembilan atau kurang dari sembilan pasukan. 2.2. Pertandingan pada peringkat pusingan awal berbentuk liga akan diadakan dengan berpandukan kepada syarat-syarat seperti berikut: 2.2.1. Tiga liga (kumpulan) pertandingan akan diadakan jika terdapat 20 atau lebih pasukan bertanding. Dua pasukan terbaik dari setiap liga akan layak ke peringkat akhir.
2.2.2. Dua liga (kumpulan) pertandingan akan diadakan diadakan jika terdapat antara 10 hingga 19 pasukan bertanding. Tiga pasukan terbaik dari setiap liga akan layak ke peringkat akhir. 2.3. Pertandingan pusingan awal akan diadakan di beberapa tapak pertandingan yang berasingan. 2.4. Perkumpulan pasukan adalah berdasarkan kepada sistem ‘pasukan pilihan’ (seeding). 2.5. Pasukan pilihan (seeding) akan diputuskan oleh penganjur dan tidak boleh dibantah. 3. LIPUTAN SUKATAN & PEMARKAHAN 3.1 Kesemua hukuman adalah dalam Bahasa Malaysia dan mengikut Buku Panduan Kawad Briged Putera Malaysia Edisi 2005 (terkini). 3.2 Hukuman-hukuman pergerakan akan diedarkan pada bulan Feb. 2008. 3.3 Setiap pasukan akan ditempatkan di lokasi yang ditentukan di luar padang pertandingan dan akan dipanggil apabila tiba giliran untuk bertanding. 3.4 Markah akan diberikan berdasarkan kategori-kategori yang berikut: 3.4.1 Pakaian Seragam (Uniform) (15%) a. Field Service Cap & Cap badge. b. Haversack, slide & loop. c. Shirt, badges, pants & navy blue socks. d. Buckles, leather belt & shoes/boots. e. Penjagaan kebersihan badan fizikal. 3.4.2 Hukuman Pergerakan (Commands) (20%) 3.4.3 Kecergasan Pergerakan (Smartness in Movements) (25%) 3.4.4 Ketepatan Pergerakan (Accuracy of Movements) (25%) 3.4.5 Kemas and Segak (Physical Movement) (15%) 3.4.6 Markah akan dipotong (maksima 3%) apabila: a. Dropping of caps or haversack detached during competition (1%). b. Out of competition boundary (1%). c. Exceeding time limit (1%). 3.5 Komander serta 7 orang perserta dalam pasukan akan dipilih secara rambang (random) oleh pengadil untuk menjalani pemeriksaan pakaian seragam (uniform). Pengadil pemeriksaan pakaian seragam adalah terdiri daripada pegawai Briged Putera yang dilantik oleh Jawatankuasa Pertandingan.
3.3 Sewaktu pertandingan, komander pasukan tidak dibenarkan memberi hukuman dengan merujuk kepada kertas hukuman. Markah akan ditolak pada setiap hukuman dan pergerakan yang salah. 4 DEFINISI Perhatian: Peraturan-peraturan di bawah adalah sebagai panduan kasar untuk para hakim semasa membuat penilaian untuk pasukan-pasukan yang bertanding. 4.1 Pakaian Seragam (Uniform) – Penilaian merangkumi tiga aspek utama: 4.1.1 Keadaan/penjagaan badan fizikal – pencukuran janggut/misai, rambut, kuku dan lain-lain. 4.1.2 Keadaan/penjagaan pakaian seperti kap, kasut, baju, seluar, tali pinggang, lencana-lencana, haversack dan lain-lain. 4.1.3 Cara pemakaian pakaian seragam seperti topi, kasut, baju, seluar, tali pinggang, lencana-lencana, haversack dan lain-lain. 4.2 Hukuman Pergerakan (Command) – Sebagai panduan kasar, aspek penilaian meliputi: 4.2.1 Kelantangan, kejelasan dan ketepatan hukuman. 4.2.2 Keserasian hukuman dengan pergerakan kawad. 4.2.3 Cara pemberian hukuman secara keseluruhan. 4.3 Pergerakan yang tajam dan segak – Sebagai panduan kasar, aspek penilaian meliputi: 4.3.1 Kesegakan semasa dalam pelbagai kedudukan (eg : sedia, senang diri, pusing, dll). 4.3.2 Ketajaman pergerakan semasa bergerak dari satu kedudukan ke kedudukan yang berikut. 4.3.3 Pergerakan sebagai satu pasukan. 4.4 Ketepatan Pergerakan – Sebagai panduan kasar, aspek penilaian meliputi: 4.4.1 ketepatan pergerakan secara bertempoh (timing) - contoh a. Tempoh cepat jalan 120 langkah / minit. b. Tempoh perlahan jalan - 60 langkah / minit. c. Tempoh berkumpulan harus sama.
4.4.2 ketepatan pergerakan secara berjarak (distance) – contoh, dressing, Jarak seragam di antara ahli-ahli kawad. 4.4.3 ketepatan pergerakan secara kedudukan (position) – contoh, Pergerakan MESTI dilaksanakan dalam kawasan padang kawad. 5 LATIHAN PERSEDIAAN SEMASA PESTA Pasukan hanya dibenarkan menjalankan latihan persediaan pada masa dan tempat yang ditetapkan oleh pihak penganjur Pesta. 6 KAEDAH PERTANDINGAN a. Satu sukatan kawad akan digunakan untuk semua pasukan. b. Sukatan kawad untuk pertandingan akan diedarkan 2 bulan sebelum tarikh pertandingan. Jangka masa yang diperlukan untuk melakukan pergerakan kawad akan diedarkan bersama-sama dengan sukatan kawad di atas. 7 PROSEDUR MELAPOR DAN KOMANDER a. Komander berkawad masuk ke dalam padang kawad melaporkan diri di hadapan Ketua Pengadil. Cara laporan adalah seperti berikut (pasukan bertanding berada di tengah padang kawad) : Komander: Tuan! Skuad daripada Kompeni…… meminta kebenaran untuk bertanding. Ketua Pengadil: Dibenarkan Komander: Terima kasih tuan! Selepas membuat laporan di atas, Komander akan meneruskan pertandingan. b. Komander akan melaporkan diri kepada Ketua Pengadil selepas pasukannya tamat bertanding. Cara laporan adalah seperti berikut : Komander: Tuan! Skuad daripada kompeni…… meminta kebenaran untuk keluar padang kawad. Ketua Pengadil: Dibenarkan Komander: Terima kasih tuan!
c. Komander seharuslah sentiasa berada di lokasi yang tetap semasa memberi hukuman. Beliau dibenarkan berpusing (separuh) ke kanan/kiri apabila pasukannya bergerak jauh ke tepi padang. d. SAIZ PADANG KAWAD (sebagai panduan sahaja) *Pihak Penganjur berhak membuat perubahan terhadap kaedah pertandingan di atas tiga puluh (30) hari sebelum hari pertandingan apabila keadaan tidak membenarkan keadah di atas dilaksanakan. Pasukan bertanding akan diberitahu sebarang perubahan yang telah dilakukan oleh pihak penganjur.




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users